Branding2024-08-31T08:55:27+00:00

Branding

Ben je klaar met leuren om klanten? Heb jij genoeg van jouw zelfgemaakte logo? Of past de branding niet meer bij jouw bedrijf omdat je het verder hebt ontwikkeld?

Laten we de uitdaging aan gaan, zodat jij weer verliefd wordt op jouw merk!

Ontwikkel samen met mij een branding die écht aansluit op jouw bedrijf, zodat jij de klanten aantrekt die bij jou passen.

Wat is branding?

Branding is het gevoel wat jouw klant ervaart wanneer hij of zij in aanraking komt met jouw merk. Het speelt in op de zintuigen en heeft betrekking tot alles wat jij voelt, ruikt, proeft, hoort en ziet.

Stel dat je op een feestje bent en er komt op dat moment iemand de zaal in lopen. Binnen no-time heb je een oordeel over deze persoon gevormd op basis van je zintuigen. Misschien door de geur die iemand mee draagt, hoe iemand praat of juist beweegt. Dat is waar branding voor staat.

Jouw klanten vormen binnen 30 seconden een oordeel over jouw bedrijf wanneer ze hiermee in aanraking komen. Dit kan via jouw website of social media zijn, maar ook door het zien van een advertentie, visitekaartje of folder. Matcht jouw uitstraling niet met hun verwachtingen dan haken ze direct af en dat is natuurlijk zonde!

Waar bestaat branding uit?

Branding is ontzettend breed en bestaat uit alles waarmee jouw klant in aanraking komt met jouw bedrijf. Zowel online; denk aan social media of je website. Als offline, drukwerk of bijvoorbeeld jouw pand. Dit bied jou de kans om je te onderscheiden van concurrenten en daardoor klanten aan te trekken die bij jou passen.

Het is belangrijk dat jouw merk een goede basis heeft, dit wordt ook wel de merkidentiteit genoemd en is de fundering van jouw merk. Hiermee vertel jij het verhaal van jouw onderneming en straal je uit waar het merk voor staat. Dit is het DNA van jouw bedrijf en daardoor dus uniek. Wanneer de fundering staat kun je de rest van jouw merk vormgeven.

De visuele identiteit gaat over datgene wat jouw klant ziet en wordt ook wel de huisstijl genoemd. Het bestaat uit lettertypen, kleuren & vormen en bepaald daardoor de uitstraling van jouw bedrijf. Doordat het DNA als uitgangspunt is gebruikt ontstaat er eenheid in de uitstraling en de boodschap die jij overdraagt aan jouw klant.

Een merk wordt niet zomaar even uit de losse mouw geschud, maar is gebaseerd op de kernwaarden en uitstraling van een bedrijf. De visuele kenmerken worden met precisie uitgezocht.

Hoe zou het zijn als..

⚡ jouw merk staat als een huis, waardoor jij één boodschap kunt uitdragen.
⚡ je niet meer hoeft te leuren om klanten en ze aantrekt als een magneet.
⚡ jouw merk een geheel is, herkend wordt en betrouwbaarheid uitstraalt.
⚡ je een kneitersterk merk hebt, waarmee je impact kunt maken.
⚡ je indruk maakt met jouw merk, waardoor je een groter bereik hebt.

Een sterk merk moet je voelen, niet alleen zien 👀

Met wie ga ik aan de slag?

Aan de slag gaan met de branding van jouw bedrijf is niet voor iedereen weg gelegd. Ben jij een ambitieuze ondernemer, ben je klaar om all-in te gaan en wil je graag professionaliseren? Dan ben ik op zoek naar jou!

Dit is voor jou geschikt als..

  • je klaar bent voor de volgende stap binnen jouw bedrijf
  • je geen zin meer hebt om te leuren om klanten, maar jouw ideale klant aan wil trekken.
  • je afscheid wilt nemen van de (bij elkaar geraapte) branding van jouw bedrijf.
  • je professioneel over wilt komen op jouw klanten
  • je in het diepe durft te springen, door ervoor te gaan!
  • je een kneitersterk merk neer wilt zetten en niet weet hoe dit moet

Hoe gaat het in zijn werk?

Je hebt besloten om met jouw branding aan de slag te gaan en een kneitersterk merk neer te zetten. Tof! Maar hoe nu verder?

1. Kennismaking & vragenlijst2024-07-31T14:50:50+00:00

Bij het ontwerpen van een merk dat echt bij jou past is het belangrijk om te snappen wie je bent, wat je doet, wie er bij jou terecht kan en waar jouw vuurtje van gaat branden.
Wanneer we samen aan de slag gaan, stuur ik een vragenlijst naar je toe. Deze kun je zelf op je gemak invullen en geeft mij alvast input voor de rest van het ontwerpproces.

2. Kickoff2024-07-31T14:21:12+00:00

Ik geloof erin dat we samen jouw bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen, daarom starten we met een kick-off.

Tijdens deze kickoff bespreken we samen de vragenlijst die jij hebt ingevuld. Zo kan ik doorvragen tot op de kern en kunnen we samen aanvullingen doen als dat nodig is.

3. Concept2024-07-31T14:49:16+00:00

Met de input van de kennismaking en de kick-off ga ik aan de slag. Tijdens deze stap komt jouw merk tot leven en wordt informatie omgezet in vorm en beeld. Hierdoor ontstaat een concept welke richting geeft aan jouw merk.

Deze concepten presenteer ik vervolgens aan jou. Hierbij neem ik je mee in het proces en kun je feedback geven op wat je te zien krijgt. Deze input neem ik weer mee in de volgende fase.

4. Ontwerp & oplevering2024-07-31T15:26:09+00:00

De concept richting die je hebt gekozen wordt in deze fase verder uitgewerkt. De puntjes worden op de i gezet, zodat jij straks een merk hebt dat zorgt voor herkenbaarheid en professionaliteit uitstraalt.

Nadat het ontwerp door jou is goedgekeurd vind de oplevering plaats. Wat daar precies bij hoort is afhankelijk van jouw wensen en het pakket dat je hebt gekozen.

Ben jij klaar om te stralen?

Laten we samen jouw merk op de kaart zetten, zodat jij zonder moeite jouw ideale klant kunt aantrekken

Ga naar de bovenkant