Branding & Advies

Agrowth

Het ontwerpen van een logo voor Agrowth, een pootgoedteler uit Flevoland. Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een zelf ontworpen logo, is het tijd voor een logo dat professionaliteit uitstraalt.

Aanpak

Door onze kennismaking had ik voldoende informatie om wat eerste ideeën voor het logo uit te werken. Tijdens het ontwerpen kwam ik er al vrij snel achter dat de naam van het bedrijf niet meer paste bij de ambitie van de eigenaar. Hij herkende zich hierin en in overleg hebben we ervoor gekozen om de naam te veranderen.

Het logo

Het logo bestaat uit twee strakke lettertypen, waarvan er één afgeronde hoeken heeft. Dit zorgt ervoor dat het logo een open en vriendelijke uitstraling heeft. De O kan worden gezien als een oude aardappel of aardappelrug waaruit een nieuw aardappelplantje groeit. De A is dubbel omdat de naam van de eigenaar ook met een A begint.

De verschillende tinten groen zorgen voor een natuurlijk, rustige maar ook frisse uitstraling. De lichtgroen laat de belangrijkste elementen uit het logo springen. De donkergroen zorgt voor balans.

Gerelateerde projecten