Advies, Branding, Drukwerk & Fotografie

Praktijk Gezond Oud

De start-up Praktijk Gezond Oud voorzien van een merkidentiteit, website en drukwerk om dit nieuwe bedrijf een gezicht en meer bekendheid te geven.

Aanpak

Tijdens de kennismaking kwam duidelijk naar voren dat het tijd was voor een professionele uitstraling en online zichtbaarheid. Ik heb advies gegeven over welke soorten drukwerk goed bij de situatie pasten.

In ons gesprek legde ze uit wat haar werk inhoud, zo kwam ik erachter dat ze veel tijd doorbrengt in de keuken en in de moestuin. Na een wandeling door de moestuin van de eigenaresse had ik genoeg inspiratie om aan de slag te gaan.

Ik ben begonnen met het ontwerpen van een merkidentiteit. Dit zet een sterke fundering neer voor de rest van de merkuitingen; website en drukwerk.

De merkidentiteit en het logo

In de moestuin was een grote weelderige rabarberplant te vinden. Diepgroene bladeren met kleurrijke stengels. Dit werd het uitgangspunt voor het kleurenpalet. De betekenis van dit palet is gericht op; zuivering, jeugdig, optimisme, genezing, stabiliteit en balans in energie. Alles wat je nodig hebt om op een gezonde manier oud te worden.

Rabarber heeft als betekenis het oplossen van ongewenste situaties. Dit vond ik passend bij de manier waarop een orthomoleculair therapeut te werk gaat. Deze plant is verwerkt in de merkidentiteit en heeft daarmee een prominente plek binnen de branding.

Ik heb voor organische lettertypen en vormen gekozen omdat deze veel in de natuur te vinden zijn.

Fotografie

De eigenaresse van Praktijk Gezond Oud is orthomoleculair therapeut en houd zich bezig met wat gezonde voeding voor je lichaam kan betekenen. Ik ben begonnen met het fotograferen van verschillende producten waaronder; groenten, noten en zaden. Daarnaast heb ik (portret) foto’s gemaakt in de moestuin. Deze foto’s zijn terug te zien in het drukwerk en op de website.

Website

Op de website komen fotografie en de visuele onderdelen van de merkidenteit; kleuren, vormen en lettertypen, samen. Dit zorgt ervoor dat je een goed beeld krijgt van wat Praktijk Gezond Oud doet.

Drukwerk

Het drukwerk sluit naadloos aan op de visuele merkidentiteit en de website. Ook offline zichtbaarheid was een belangrijk onderdeel van het vraagstuk.

Het kantoor zit in een pand waar meerdere ondernemingen gevestigd zijn. Om duidelijk te maken waar het kantoor van Praktijk Gezond Oud zich bevindt heb ik twee banners ontworpen. Daarnaast zijn er ook visitekaartjes ontworpen en gedrukt, zodat deze uitgedeeld kunnen worden.

Gerelateerde projecten