Advies, Branding, Drukwerk & Fotografie

GPS Totaal

Een zelfgemaakt logo, kleurenpalet en website was GPS Totaal niet vreemd. Om betrouwbaarder en professioneler over te komen was het tijd voor een écht merk, een nieuwe website, drukwerk en foto’s.

Oude siteNieuwe site

Aanpak

GPS Totaal vond het hoog tijd voor een nieuwe website. We zijn samen om tafel gegaan en hebben de wensen met betrekking tot de site besproken. Toen het duidelijk was welke pagina’s er gebouwd mochten worden kon ik aan de slag met het ontwerpen van een frisse nieuwe merkidentiteit. 

Nadat ik de merkidentiteit had gepresenteerd heb ik wat aanpassingen gemaakt en weergeven hoe dit zou samenkomen op de website. Ik ben op pad gegaan om te fotograferen zodat we de website van foto’s konden voorzien die weergeven wat GPS Totaal doet. 

Het oude drukwerk paste niet meer bij de nieuwe stijl van GPS Totaal, daarom was dit ook toe aan een nieuw ontwerp. 

De merkidentiteit en het logo

De merkidentiteit bestaat uit een moodboard waarin strakke lijnen worden gecombineerd met ronde vormen. Dit zorgt voor overzicht, vertrouwen en structuur op een vriendelijke manier.

Het kleurenpalet bestaat uit een aantal verschillende blauwtinten welke staan voor oplossingsgerichtheid, betrouwbaarheid en professionaliteit. Om het kleurenpalet wat sprekender en energieker te maken heb ik oranje toegevoegd. Ik heb gebruik gemaakt van twee strakke lettertypen voor een simpele maar moderne uitstraling.

Nadat de merkidentiteit stond heb ik het logo erbij gepakt. Door de nieuwe merkidentiteit kon deze ook wel een upgrade gebruiken. Ik ben begonnen met het logo versimpelen door delen weg te halen en ronde hoeken toe te voegen waar nodig. Daarna heb ik de lettertypen en kleuren vervangen, zodat het logo bij de nieuwe branding past.

Fotografie

Door middel van een bedrijfsreportage heb ik de identiteit en bedrijfscultuur van GPS Totaal vastgelegd. Deze reportage zorgt niet alleen voor herkenbaarheid, maar laat ook de sfeer binnen het bedrijf zien. Daarnaast toont het aan wat GPS Totaal voor zijn klanten kan betekenen. De foto’s zorgen voor een veelzijdige beeldbank die ingezet kan worden op de website, social media of drukwerk.

Website

De merkidentiteit en de foto’s komen terug in de website. Dit zorgt ervoor dat het merk een geheel vormt en herkend wordt.

De website laat zien waar GPS Totaal voor staat, hoe gps systemen bijdragen in agrarische sector en welk totaalpakket zij klanten kunnen bieden op het gebied van gps. Klanten kunnen hier de producten en de productspecificaties vinden, maar ook bekijken wat de mogelijkheden met gps zijn.

Daarnaast zitten er verschillende formulier in de website welke worden doorgestuurd naar de mail wanneer deze zijn ingevuld.

Drukwerk

De producten die GPS Totaal aflevert zijn allemaal voorzien van een sticker met het logo erop. 

De brochure is voornamelijk gebruikt als weggever op een beurs. In de brochure is zowel in woord als beeld uitgedrukt wat GPS Totaal voor klanten kan betekenen en heeft overlap met de website. 

Het visitekaartje heeft een nieuwe frisse look gekregen en sluit weer aan op de website en brochure. Op de ene kant van het kaartje staan alle gegevens en het beeldmerk. Op de andere kant is een donkerblauwe foto met daarop het logo en de slogan te zien. 

Gerelateerde projecten