Advies, Branding & Drukwerk
Jongeren19Nu Flevoland
Het ontwerpen van een nieuwe merkidentiteit voor HVS Hoogwerkers. Een nieuwe speler in de markt die zich graag wil positioneren tussen de grotere jongens. Hierdoor is het van belang om een opvallende maar eigen branding te ontwikkelen die past bij de ambitie en uitstraling van het bedrijf.
Aanpak
Tijdens de kennismaking kwam de naam voor het nieuwe bedrijf op tafel. De naam zei niet zoveel over de plannen die ze hadden. Daarom heb ik geadviseerd om daar vanaf te stappen en op zoek te gaan naar een nieuwe naam. Zo ontstond HVS Hoogwerkers.
In onze afspraak vertelden ze mij hoe ze hun bedrijf voor zich zagen, wat ze belangrijk vinden en wat hun inspireert. Een ambitieuze hoogwerker dealer die houdt van directe communicatie, met beide benen op de grond staat en er tegelijkertijd voor zorgt dat je je op je gemak voelt. Daar kon ik wel wat mee!

De merkidentiteit
De merkidentiteit bestaat uit een moodboard waarin een huiselijke sfeer is afgebeeld. Een sfeer waarbij je je op je gemak voelt, normen en waarden belangrijk zijn en geborgenheid uitstraalt.
Er is gekozen voor een bont kleurenpalet welke niet alleen opvallend is, maar ook de waarden van het bedrijf weerspiegelen. Er wordt gebruik gemaakt van drie warme kleuren; bruin, oranje en roze. Daar tegenover staat een koele blauw en een frisse cremé tint. De neutrale kleuren zorgen ervoor dat er een balans ontstaat het de merkidentiteit niet veranderd in een circus. De drie felle kleuren kunnen ook als verloop worden gebruikt, zoals in onderstaande afbeelding.

De lettertypen hebben een strakke maar vriendelijke uitstraling. Deze worden aangevuld met een handgeschreven lettertype wat zorgt voor een persoonlijke touch.
Er wordt gebruik gemaakt van zowel symmetrische als organische vormen. Dit zorgt ervoor dat dit merk een vriendelijke uitstraling blijft behouden, maar ook het directe in hun communicatie weerspiegelt.
Het logo
De lettertypen, vormen en kleuren die in de merkidentiteit zijn gedefineerd zijn het uitgangspunt voor het logo. Het subtiele en minimalistische beeldmerk, wat bestaat uit twee pijlen, heeft een dubbele betekenis. Het weerspiegelt de loze ruimte die tussen de schakels te zien is wanneer de hoogwerker uitschuift. Daarnaast is het een vorm die op het bedieningspaneel vindbaar is. Ook is het een verbeelding van de korte lijnen en directe communicatie die HVS Hoogwerkers nastreeft.
Het logo wordt ondersteund met de tagline: ‘stijgt er bovenuit’. Dit heeft betrekking op de service die HVS Hoogwerkers bied, maar kan ook letterlijk geïnterpreteerd worden.