Advies & Branding

My Huys

Deze webshop voor woondecoratie is gestart met een branding die zelf ontworpen was. Een aantal jaar verder is het tijd voor een professionele uitstraling en een branding die het merk sterk vertegenwoordigt en de juiste klanten aantrekt.

Aanpak

In eerste instantie was het volgens de eigenaresse van de webshop alleen nodig om een nieuw logo te ontwerpen. Tijdens onze kennismaking kwam ze er al snel achter dat dit niet voldoende impact zou hebben om haar bedrijf de professionele uitstraling te geven die zij voor ogen had. 

De merkidentiteit

Het is fijn als jouw huis een plek is waar jij echt jezelf kunt zijn. Een plek die niet alleen vreugde brengt maar ook troost en hoop. Niet een huis, maar een thuis biedt.

Ik ben op zoek gegaan naar een kleurenpalet wat dit kon uitdragen. Dit warme kleurenpalet geeft een geborgen, krachtig, levendig en vertrouwd gevoel.

De vormen die hierbij passen zijn symmetrisch maar ook organisch en bestaan uit zowel rechthoeken als rondingen. Dit past bij de producten die in de webwinkel te vinden zijn om jouw thuis te creëren.

Woondecoratie is iets extra’s wat je aan de inrichting van jouw huis toevoegt. Daarom heb ik gekozen voor een elegant en luxueus lettertype in combinatie met een strak lettertype met ronde hoeken wat vriendelijk oogt.

Het logo

Het logo mocht niet uit te veel poespas bestaan, daarom heb ik ervoor gekozen om een logo zonder beeldmerk* te maken. De symmetrische vorm van de M zorgt voor de weerspiegeling van een twee onder een kap woning. Daarnaast is het streepje van de H op een hogere positie geplaatst waardoor de vorm van een voordeur ontstaat.

* Een beeldmerk is een symbool wat hoort bij een logo. Het vertegenwoordigt het merk en voor herkenbaarheid.
Denk maar aan de swoosh (het vinkje) van nike. 

Gerelateerde projecten